הרצאות ומפגשי סלון

בעידן הנוכחי, הורים ומורים לעיתים מרגישים שהם מאבדים את היכולת שלהם להשפיע על הילדים, לעזור להם, לכוון אותם ולקבל את הקשב שלהם. נראה שהילדים מחוברים לחברים ומסכים יותר מאשר למבוגרים בחייהם.

דווקא עכשיו הילדים זקוקים להוריהם יותר מתמיד!

הרצאות ומפגשי סלון ממוקדים ישפכו אור על מגוון אתגרים איתם מתמודדים הורים רבים ביום יום.

מטרת המפגשים הקצרים היא לאפשר לכם, ההורים להרכיב משקפיים אחרות, היקשרותיות, בהבנת סיטואציות ואתגרים ביום יום ולקבל תובנות וכלים היקשרותיים לבצע את תפקידכם בצורה שתשמור על הקשר ותעצים אתכם ואת ילדיכם.

  • אתגרי גיל 2-6

    גילאי גן מביאים עצמם סערת נפש גדולה לילדים וגם להורים.

    הורים רבים מוצאים עצמם חסרי אונים מול ילדים קטנים שרוצים להחליט על כל דבר, לעשות לבד, מתנגדים, מרביצים, בוכים ושלל התנהגויות מאתגרות.

    בכדי להבין את התפקיד ההורי שלנו בגילאים כל כך קריטיים בצמיחה הריגשית של פעוטות, צריך קודם להבין מה רואים.. במפגש נדבר על:

    מה הדבר שקטנים הכי צריכים ומה הדבר שהכי מפחיד אותם בחיים

    מדוע חשוב להעמיק היקשרות ואיך עושים את זה ב- 6 השנים הראשונות

    הורה אלפא- מדוע ילדים קטנים זקוקים להורה חם, מנחם ומוביל

    איך מתמודדים עם טנטרומים, התקפי זעם וקללות

    למה ילדים קטנים מתנגדים ואיך רותמים אותם באמצעות היקשרות

    במפגש נבין התנהגויות ואתגרים מזווית הקשרותית, ואת מה שנדרש מאיתנו כהורים לעזור לילד להעמיק את ההיקשרות ולהתפתח נכון מבחינה ריגשית

  • סמכות הורית - להוביל ללא כוחניות

    איך יכול להיות שלמרות שהורים כיום יותר מעורבים בחיי ילדיהם, יותר משקיעים ויותר מודעים, ובצורה מפתיעה ילדים פחות מחפשים לקבל הכוונה מהוריהם, הם פחות קשובים ויותר מתנגדים ונראה שהסמכות להוביל ולהורות את ההורים חומקת מבין האצבעות.

    הורים רבים מבלבלים את המונח סמכות עם כוחניות, כפייה ושליטה.
    אף אחד לא רוצה לגדל את הילדים שלו בצורה כזו. אז איך כן?

    במפגש תבינו:

    מה ההבדל בין סמכות טבעית (ללא כוחניות) וסמכות מאולצת (שמשתמשת בחיזוקים חיוביים, התניות ותוצאות הגיוניות בכדי לקבל את הסמכות.

    מהיכן מגיעה הסמכות הטבעית של ההורה להוביל את ילדיו.

    מהיכן מגיעה המוטיבציה הפנימית להקשיב, לשתף פעולה ולהיות טוב עבור ההורה.

    מדוע הילד צריך לסמוך על ההורה כדי שלהורה תהייה הסמכות להוביל אותו.

    איך גבולות קשורים, או לא קשורים, לסמכות.

    מפגש חשוב מאין כמוהו על הכוח הטבעי שקיים בכולנו להוביל את ילדינו ממקום בטוח ושליו

  • ילדים לא מתגרשים- לבסס קרקע בטוחה למרות המשבר

    בימינו ילדים רבים נאלצים לחיות במציאות של חיים בשני בתים, הרבה מעברים ופרידות והורים שעוברים בעצמם משבר לא פשוט.
    לא תמיד להורה יש את האפשרות לשלוט או אפילו להבין את מה שעובר הילד כשהוא לא אצלו.

    אולי הדבר הכי משמעותי שהורה יכול להעניק לילד זה עוגן ריגשי חזק בו הילד יכול להתנחם, להרגע, לנוח ולצמוח.

    מה הדבר הכי חשוב לילד של 2 בתים.

    איך מתמודדים עם מעבר בין בתים ועם הקשיים שזה מביא.

    איך נשארים מחוברים גם כשהילד הולך לבית השני או "מתנתק" ריגשית.

    מדוע ילדים חוזרים הביתה לא רגועים ואיך מסייעים להם למצוא מנוחה ריגשית.

    איך שומרים על הלב של הילד רך ומרככים מגננות שעולות?

    מה יעזור לילדכם (ולכם) לצמוח מתוך הקושי ותחושת האובדן.

    הערה: מפגש זה מיועד להורים שעוברים או עברו לא מזמן תהליך של פרידה, ויש להם את הפניות הריגשית למפגש.

    לא נציע פתרונות לבעיות אישיות, אם כי הבנת תמונה כוללת של תפקידנו כהורים ושאלות כלליות שרלבנטיות לכלל המשפחות

  • מי צריך גבולות?

    הורים רבים מוצאים עצמם מבולבלים מול הצורך לשים גבולות.

    מצד אחד יש הורים שמציבים גבולות בצורה כוחנית, מאיימת ומרחיקה, ומצד שני הורים שחוששים להציב גבולות בכדי לא להתעמת עם הילד או לפגוע במערכת היחסים.

    שני המקרים לא מטיבים עם ההתפתחות הריגשית של הילד ועם הצורך של הילד.

    במפגש תבינו:
    מה ההבדל בין הורה כשפועל מכוחניות להורה שפועל מסמכות טבעית

    מה המשמעות של גבול ואיך מיישמים אותו באופן ששומר על החיבור עם הילד

    מה הסיכון כשהורה נמנע מלהציב גבולות

    לאן הגבול אמור להוביל את הילד מבחינה ריגשית

    איך מסייעים לילד לקבל "לא" ולהסתגל בצורה היקשרותית ששומרת על החיבור

    איך יוצרים מנהגים שחוסכים עימותים

    כל זאת ועוד במפגש חשוב שישנה את אופן ההסתכלות שלכם על נושא הגבולות

  • הסתגלות לגן

    להורים יש תפקיד מכריע בלסייע לילדם להסתגל לגן. לעיתים הורים נדרשים "למסור" את ילדם לצוות המטפל הרבה לפני שהילד מרגיש בטוח ומוכן להיפרד. במפגש זה תבינו:

    למה הוא לא רוצה ללכת לגן

    כשהילד בוכה- זה טוב או לא טוב

    הילד בוכה והגננת לוחצת ללכת- מה עושים?

    איך לסייע לו לשמור על החיבור אלינו גם כשאנחנו רחוקים

    איך מגייסים את הצוות לתמוך בילד מבחינה ריגשית

    לעזור לילדים רגישים במציאות של גן

    איך יתכן שהוא מתנגד לי או מתעלם כשאני חוזרת לקחת אותו

    כל זאת ועוד במפגש אינטימי שיתן לכם גב חזק והרבה רגישות לעזור לילדכם לעבור את התהליך בהצלחה

/ כתבו לי /

אני פה בשבילכם /

  • Facebook Social Icon

הילה דותן | הדרכת הורים | סדנאות להורים

Asset-4.png